ЯК ВЖЕ З 3-Х РОКІВ НАВЧИТИ ДИТИНУ ДОТРИМУВАТИСЬ РОЗКЛАДУ ДНЯ |
ЯК ВЖЕ З 3-Х РОКІВ НАВЧИТИ ДИТИНУ ДОТРИМУВАТИСЬ РОЗКЛАДУ ДНЯ
Розповімо про чудову гру, яка допомагає привчати дитину до планування дня, а також приватне інтерв’ю від мами, яка створила гру планер.
Всі в кого є діти, зіштовхуються з проблемою: хочеться мати трохи вільного часу і щоб дитина виконувала елементарні потреби. Це добре відомо мамам і тим, хто проводить час з дітьми. Особливо важко, коли з’являється друга дитина. Про третю вже мовчу))
Існує багато методів, які рекомендують батькам, ось деякі з них:
– Зробити розклад прибирання, завдяки якому він не буде забувати про дні ікс. Як варіант, повноцінне прибирання він може робити один раз на тиждень, а прибирати іграшки кожен день.
– Якщо дитина все ще погано орієнтується в тому, де і що йому складати, наклейте разом з ним веселі картинки на полиці, шафки і коробки. І тоді він точно знатиме куди покласти свій улюблений м’ячик чи ляльку.
– Місця, в які будуть складатися речі, повинні бути доступні для дитини і не знаходитись вище його росту в два рази.
– Поясніть малюку, що зайві речі на час будуть заховані, а деякі взагалі віддані в дитячі будинки. Так ви позбавитеся від мотлоху і допоможете нужденним.
– Привчіть заправляти ліжко – це вірний крок до дотримання чистоти і порядку!
Але ці методики працюють лише на папері, насправді пояснити дитині, що є день, є певні обов’язки у кожного члена родини і кожен має виконувати їх, то вже інша річ.
Ми дуже зраділи, коли знайшли дійсно діючу методику. Це не реклама і не піар. Це продумана, протестована на власній дитині й на дітях знайомих гра-планер. Дитина граючи вивчає основи і привчається до планування свого дня.
Дитина зможе самостійно планувати свій день, слідкувати за виконанням завдань і привчати себе до тайм-менеджменту.
Картки з чудовими зображеннями для хлопців і дівчат, зроблені в двох варіантах:
1. Картки на магнітній основі (без дошки), можуть кріпитись до будь якої металевої поверхні (як приклад холодильник);
2. Картки картонні з дошкою планером на три поля з комірками. Магнітні віконця зачиняються при виконанні завдання.
Зображення не тільки побутового характеру, також є улюблені дії, які дитина із задоволенням виконує. Діти наочно бачать те, що до них прийде їхнє улюблене заняття, тільки перед цим необхідно докласти зусилля. В такому віці необхідно візуально сприймати інформацію.
Дитині подобається виконувати завдання, особливо подобається наслідувати дорослих. Скажіть дитині, що є чудова гра, правила до якої дуже легкі. Покажіть карточки, спробуйте кожну пояснити і разом продемонструвати її значення. А ще краще, нехай дитина сама спробує пояснити, що зображено на карточці і до яких дій спонукає. Побудьте учнем.)
Головна ідея у планері полягає в тому, щоб дитина досягла розуміння, що в день є багато справ, які кожен планує особисто. Дуже проста у розумінні гра, допоможе не тільки дітям, але й батькам.
Інтерв’ю з Анною Томашевич, яка створила гру планнер.
Анна, ти створила чудову гру, яка допомагає розвиватися дитині і ставати більш організованою. Можна сказати, що це тайм-менеджмент для дитини, який привчає до розкладу дня.
А: Розкажи як прийшла ідея створити таку гру?
Анна: Все дуже просто. Синові було 3 роки, я була вагітна і зрозуміла, что настав час дитині стати більш самостійною. Ми почали малювати зображення з побутовими діями, вирізати, клеїти, але нажаль, працювали такі методи не довго. Зіткнулися з тим, що синові швидко це набридало. Шляхом спроб, помилок і порівнянь, я прийшла до результату, який власне втілився у грі.
А: Можеш трохи розповісти про гру?
Анна: Головний плюс даної гри полягає в тому, що карток багато і їх можна змінювати, чергувати і у дитини зберігається цікавість. А друга перевага – використання заохочувальних карток і можливість поєдвувати приємне з корисним.
А: Як дитина сприймає гру?
Анна: Мій син приймає учать у кожному процесі створення і йому це подобається. А загалом, необхідно приділити місяць/два, щоб дитина звикла і потім змогла самостійно планувати свій режим дня. Наприклад, мій син плануе свої справи і сам собі ставить улюблені заохочувальні картки. Знаєш, насправді це гра для спільної роботи і батькам також необхідно показувати приклад.
А: А як зараз поводиться дитина через два роки? На скільки він став самостійним, як планує свій розклад?
Анна: Результати є і для мене особисто вони вагомі. Перед введенням гри, я зіткнулася з тим, що могла стояти над сином, повторювати йому одне і теж 100 разів. Я розуміла, що це дитина, і не хочу підвищувати голос. Наразі, ми задіяли дуже багато звичок, які значно полегшили побут.
А: У мене практичне питання. Коли показуєш дитині, на скільки складно йому переключитися і адаптуватися до карток, що йому треба виконувати якісь дії?
Анна: Тут має значення вік дитини. Як приклад, моїй молодшій донці ще нема двох років і вона ще не розуміє, що необхідно виконувати дію на зображенні. Поки що ми просто вивчаємо різноманітні дії, вчимось знаходити необхізні зображення.
А: Де зберігаються інші картки, які дитина не використовує? Чи розкидають діти картки?
Анна: Картки зберігаються у коробці, яка йде в комплекті. Розкидування в основному відбувається на початку, коли ми розглядаємо і вивчаємо картки, тільки починаем формувати свій власний розпорядок. Спочатку карток здається багато і поки знайдеш потрібну, сам їх розкидаєш) Але коли починаєш вже їх використовувати, — звикаєш до карток і знаєш де яка знаходиться.
А: Щодо якості продукту, дійсно виглядає дуже практично і зображення чудові. Які складнощі були зі створення?
Анна: Мені здається, що всі продукти які створюють батьки — якісні. Ми використовували хороший щільний картон, потужні магніти, гарний друк. Півтора роки розробляли іллюстрації і фінальні зразки. Як мама, мені хотілося, щоб все було красиво.
А: Чи є відгуки клієнтів про гру, скільки дітей вже користується грою?
Анна: Усі відмічають високу якість і для мене це найголовніше. Богато мам розказують, як використовують цю гру по-своему, за своїми потребами і це також надзвичайно приємно, оскільки головною метою було створення продукту, який зможе допомогти кожній сім’ї. Я можу сказати, що перший тираж розійшовся набагото швидше ніж ми очікували.
Я: Твої побажання щодо продукту?
Анна: Залишитися вірною початковим вимогам: якість, ціна, користь. Щоб у мене вистачило терпіння і я не зійшла зі шляху в компромісі з собою. Щоб не здешевити продукт за рахунок використання дешевих матеріалів.
P.S.: Відкрию секрет, ми продовжуємо розвиватись і підготували планнер для школярів. Там трохи інший формат, я розповім про нього трохи згодом.
Всім бажаю успіху і талановитих дітей. |